Moj biznis #2: digitalni marketing, postavitev spletnih strani in grafično oblikovanje
Spletna storitev i-Računi je namenjena podjetnikom, ki želijo imeti nadzor nad svojim uspehom in si hkrati olajšati obvezno delo. Ker uporabniki aplikacije opravljajo zelo zanimive, navdihujoče in raznolike poklice, si želimo predstaviti nekaj najboljših zgodb.
Datum 17.05.2019
Naš drugi sogovornik je Matej Plešej, ki se ukvarja z digitalnim marketingom, postavitvijo in optimizacijo spletnih strani, grafičnim oblikovanjem, oblikovanjem besedil in še marsičem drugim.
Zase pravi, da ne mara naziva »šef«, rad spi, veliko dela ponoči in je odvisen od kave.
V.: Lepo pozdravljeni, Matej! Malce bolj natančno mi prosim opišite vaše delo! Kaj vse počnete, zakaj to počnete, kaj vas navdihuje, …
M.: Počnem veliko stvari, niti en dan ni enak in to mi je všeč. Včasih delam več kot traja povprečen delavnik, drugič manj. To je ena izmed večjih prednosti lastnega podjetja. Že tekom študija sem nabral precej izkušenj iz programiranja, grafičnega oblikovanja in optimizacije za iskalnike, svoje znanje pa sem izpopolnjeval tudi na različnih delavnicah o podjetništvu in turizmu. Moja velika strast je glasba, s katero se ukvarjam že več kot 10 let, kot kitarist v različnih skupinah in ustvarjalec digitalne glasbe. S samoizobraževanjem in kreativnostjo se izogibam stagnaciji, proti demenci pa se borim z velikimi količinami kave.
V.: Kdaj ste se začeli ukvarjati s tem, kar počnete in kaj vas je pripeljalo do tega?
M.: Med magistrskim študijem Prostorskega načrtovanja sem spoznal, da običajen delavnik in sistem dela nista zame, saj mi ne omogočata razvoja osebnega potenciala in uporabe vseh prednosti. Od nekdaj me je zanimal motošport, predvsem Formula 1. Pogrešal sem stran v slovenščini, ki bi bila specializirana za ta šport in nudila kvalitetne vsebine ter aktualne novice. Iz tega se je razvila poslovna ideja o Portalu F1.si. Podjetje sem sicer odprl lansko poletje, vendar sem se že pred tem ukvarjal z grafičnim oblikovanjem in kreiranjem spletnih mest. Po Portalu F1.si. je nastal še turistično-poslovni portal Kofetarica.si, na katerem so predstavljene raznovrstne ponudbe in ponudniki storitev iz vse Slovenije. Je prostor, kjer lahko vsak dobi idejo za izlet ali pa poišče najboljše ocenjeno restavracijo, dogodke v bližini, zaupanja vrednega zobozdravnika in podobno. Zaradi hitro razvijajočih blagovnih znamk Portal F1.si in Kofetarica.si sem ustanovil podjetje MAIA MEDIA, ki med drugim skrbi za trženje oglasnega prostora na omenjenih spletnih mestih.
V.: Kako poteka vaš običajni delovni dan?
M.: Po navadi me že takoj zjutraj pričakajo obvestila o komentarjih in všečkih iz družabnih omrežij. Ob kavi in cigareti pregledam, kaj se je zgodilo, medtem ko sem spal, in kakšne so novice na področju motošporta, o katerih bomo tekom dneva poročali. Nato pa se slišimo s sodelavci, se pogovorimo, kaj bomo danes ustvarjali in o planih za bližnjo prihodnost. Če nimam kakšnega sestanka, večino delovnega dne preživim pred računalnikom. Delo je zelo raznoliko, zadnje čase delam predvsem spletne strani in optimizacijo za naročnike, moje vsakodnevno opravilo pa je tudi priprava prispevkov na Portalu F1.si, objava le-teh na Facebooku in Instagramu ter moderiranje dogajanja na družabnih omrežjih. V kolikor je možno, si rad privoščim tudi popoldanski spanec, da potem produktivnost ponovno naraste in lahko delam še pozno v noč. Ponoči je namreč najbolj mir, nihče te ne kliče, na družabnih omrežjih je zelo malo dogajanja, zato lahko takrat največ naredim. Vedno pa se najde seveda čas tudi za druženje z mojo partnerko.
V.: Kaj je bil, ali kaj je za vas največji izziv na samostojni podjetniški poti?
M.: Začetek je vedno težak. Zdelo se mi je, da imam kar nekaj znanja in izkušenj, bil sem zelo motiviran za delo in pripravljen narediti marsikaj, tudi po nižji ceni od konkurence, toda strank kljub temu ni bilo toliko, kot bi si jih želel oziroma potreboval. Konkurenca na tem področju je res velika in težko se je prebiti pred tiste, ki se s tem ukvarjajo že desetletje in imajo precej več kapitala ter zaposlenih. Zato pa je pomembno, da si kot podjetnik vztrajen in da se ne ustaviš ob prvi oviri. Pri tem mi je v veliko pomoč tudi partnerka, ki me motivira in spodbuja.
V.: Kako se spopadate s konkurenco? V čem ste drugačni od ostalih?
M.: Konkurenca je nekaj, na kar nimam vpliva, zato se s tem niti ne ubadam preveč. Poznam dobre in slabe primere podjetij, ki ustvarjajo na tovrstnem področju. Mi skušamo biti med tistimi, ki se jih bodo stranke z veseljem spomnile in tudi priporočile drugim. Vsekakor nam je v interesu dolgoročno in uspešno sodelovanje s poslovnimi partnerji in zadovoljstvo uporabnikov naših spletnih portalov Kofetarica.si in Portal F1.si. Ker smo manjše podjetje, smo zelo fleksibilni in vsakemu projektu se povsem posvetimo. Za nas ni nobena stranka zgolj številka, ki prinaša evre, pač pa s strankami vzpostavimo oseben odnos. Menim, da smo tudi zaradi tega do sedaj imeli toliko pozitivnih odzivov. Pri nas dobijo podjetniki vse, kar je potrebno, da stopijo v digitalno prihodnost. To pomeni, da poskrbimo za celotno spletno podobo, vse od postavitve ali posodobitve spletne strani, za katere tudi pripravimo lektorirane in grafično-oblikovane vsebine, potem poskrbimo za optimizacijo spletne strani in digitalni marketing. Za tiste, ki že imajo vzpostavljene nekatere vzvode v digitalnem okolju, pa svetujemo, kako izboljšati svojo spletno stran in javno podobo na družabnih omrežjih, kako privabiti več idealnih obiskovalcev, kako povečati prodajo, kako uporabljati spletna orodja za maksimalni izkoristek in še marsikaj.
V.: Kdo predstavlja vaš ciljni trg?
M.: Naše storitve so namenjene podjetnikom, ki želijo cenovno čim bolj dostopne spletne storitve, z vrhunskim dizajnom in profesionalnimi vsebinami, ki bodo uporabnikom prinesle nepozabno izkušnjo. Posebne pakete ponujamo novim podjetnikom, s katerimi jim želimo olajšati vstop v digitalni svet, ki je seveda prihodnost. Danes je pač tako, da če te ni na spletu, tvoja verodostojnost pade, konkurenca pa te z lahkoto prehiti. Seveda pa je v digitalnem okolju prav tako pomembno, kakšen prvi vtis pustimo. Zato odsvetujemo, da se podjetniki sami lotevajo projektov, na katere se ne spoznajo ali pa za to angažirajo sorodnike in prijatelje, ki o tem vedo le prgišče več od njih. S tem si lahko naredijo več škode kot koristi. Tudi gradnjo hiše ne bi zaupali nekomu, ki je do sedaj zgradil le pasjo uto, ali pač?
Enako pomemben ciljni trg kot podjetja pa so za nas tudi uporabniki naših spletnih portalov. Za njih vsakodnevno ustvarjamo zanimive in kvalitetne vsebine, veseli pa nas tudi, da so uporabniki zelo aktivni na družabnih omrežjih.
V.: Ali je v Sloveniji dovolj velik trg za širjenje vaših storitev? Kakšen krog publike imate?
M.: Potencialnih strank je dovolj, saj pokrivamo širok spekter dejavnosti, ki so perspektivne in se pričakuje, da bo zanimanje za njih tudi v prihodnosti le raslo. Poleg tega nismo omejeni zgolj na Slovenijo. V zadnjem času smo se usmerili na tujino, predvsem preko spletnih portalov, saj tako dosežemo precej večje število uporabnikov in s tem tudi pridobimo večji zaslužek. V Sloveniji se je morda preveč razpaslo zastonjkarstvo in ljudje niso pripravljeni plačati za nekaj, kar lahko dobijo brezplačno, tudi če je razlika v kvaliteti zelo očitna.
V.: Ste pri svojem delu kdaj naleteli na kakšne težave?
M.: Na začetku podjetniške poti se seveda vsak podjetnik sooča s težavami, kakor so, kje dobiti stranke, kakšne cene postaviti, kako pokriti stroške in podobno. S časoma postane lažje, se pa pojavijo kakšne nove težave. Trenutno nam je največji izziv, kako pritegniti oglaševalce na Portalu F1.si. Obisk strani enormno raste, ciljna skupina je jasno definirana in aktivna, a očitno je na koncu to še najmanj pomembno.
V.: Katerega od vaših projektov bi še posebej radi izpostavili? Opišite ga in povejte, kaj ste sami pridobili od njega.
M.: Najbolj ponosen sem na svoje spletne portale F1.si, Kofetarica.si in Racing-Elite.com, ki sem jih v celoti sam postavil in še vedno skrbim za njihovo delovanje. Od projektov, ki so jih naročile stranke, pa bi izpostavil spletno stran jurekralj.com. Le-ta ima res poseben atraktiven dizajn in mislim, da odlično odraža osebnost ter delo stranke. To je bil eden izmed prvih projektov. Pri tem sem se predvsem naučil, kako se soočiti s strankami, ki nimajo veliko denarja, a kljub temu želijo tehnično in vizualno zahtevnejši izdelek. Z iznajdljivostjo se da privarčevati veliko časa in denarja.
V.: Kako bi nagovorili ljudi, ki se odločajo, da bi morda pričeli z delom v vaši stroki?
M.: Najprej naj bodo prepričani, da si to res želijo početi. Samostojni podjetnik namreč ni najenostavnejša služba na svetu, poleg tega je konkurenca na področju spletnih storitev in marketinga res velika. Mnogo lažje je, če že na samem začetku podjetje odpre več poslovnih partnerjev ali pa se še s kom poveže, saj se lahko s tem pokriva širši spekter dejavnosti in nisi tako odvisen zgolj od ene. Zavedati se je tudi potrebno, da rezultati dela ne bodo vedno vidni takoj, ampak je potrebno misliti na daljši rok. Vsekakor pa je boljše začeti, kakor samo razmišljati, kaj bi želel nekoč početi.
V.: In nenazadnje, za spremljanje svojega posla uporabljate tudi storitev i-Računi. Povejte, na kakšen način vam olajša delo? Koliko časa porabite za izdajo računa? Uporabljate tudi možnost izdajanja predračunov? Kaj so največje prednosti aplikacije?
M.: Naše podjetje sicer mesečno ne izda veliko računov, ker delamo obsežnejše projekte. I-Račune smo izbrali že kmalu po odprtju podjetja, ker je aplikacija ponujala brezplačen paket, kar pride zelo prav podjetnikom na začetku poti. Zadovoljni smo, ker so računi hitro narejeni, sama aplikacija pa ima vse funkcije, ki jih potrebujemo.
V.: Vaš naj moto, pregovor, misel?
M.: Drugi je samo prvi izmed poražencev. Citat je od Ayrtona Senne, voznika Formule 1. Z našim podjetjem se mi zdi povezan zato, ker smo ravno pred nekaj dnevi zaradi uspešne optimizacije Portala F1.si zasedli prvo mesto v Googlu med slovenskimi zadetki o F1.
V.: Kaj obožujete in česa zares ne marate?
M.: Kakor sem že omenil, obožujem kavo in svobodo, ki jo prinaša samozaposlitev. Poleg tega tudi rad potujem, s punco se v kratkem odpravljava v Egipt, naslednja destinacija, ki jo želiva obiskati, pa je Černobil.
Neprijeten pojav se mi zdi prenasičenost slovenskega prostora s samooklicanimi »influencerji« in ljudmi, ki se počutijo kredibilne, da delijo modrosti o podjetništvu, čeprav imajo sami podjetje zgolj zato, da lahko predavajo. Ne razumem, kako se imaš lahko za strokovnjaka na nekem področju, na katerem nisi nikoli delal. Še bolj zaskrbljujoče pa je, da so ljudje pripravljeni plačevati več sto evrov za te kvazistrokovnjake, ki znajo prodajati le zrak in sanje. Očitno ljudje raje poslušajo o uspehih drugih, kakor da bi vzeli stvari v svoje roke in poskrbeli za lastno srečo.
Najlepša hvala za pogovor in uspešno! 😊
Nazaj